De laatste paar weken zie ik steeds hetzelfde misgaan.
Bij klanten. Bij kennissen. Maar .. ook bij mezelf.
Het viel me een week of 5 geleden op bij een klant waar ik een enórm succesvolle LinkedIn advertentiecampagne heb draaien.
- Er komen al maandenlang iedere dag leads binnen.
- Heel betaalbare leads ook nog eens.
- Uit een doelgroep die ze hiervoor nóóit te pakken kregen.
Er zijn sinds half maart 374 leads binnengekomen. Waarvan meer dan de helft zelfs een mobiel nummer heeft achtergelaten.
Dus ik dacht: dit is een groot succes.
En dat is natuurlijk ook zo. Als je het vanuit mijn perspectief bekijkt. Het zijn meer dan 3 leads PER DAG.
Maar zij hebben nu een nieuw probleem.
De opvolging loopt helemaal vast.
- Eerst hadden ze geen telefoonnummers, dus konden ze niet bellen.
- Nu hebben ze meer dan 200 nummers, dus hebben ze niet genoeg tijd om te bellen.
- Toen zijn ze LinkedIn berichten gaan sturen, maar die leest niemand.
Dit gaan we oplossen, natuurlijk.
Maar het drukte me wel met mijn neus op de feiten.
Leads genereren is vaak niet genoeg.
Je moet ook een betrouwbare manier hebben om met die leads (of met de meest interessante) in gesprek te komen.
En eigenlijk zou je al moeten weten hoe je dat gaat doen, voordat je begint aan zo’n campagne.
Daar schort het nogal eens aan. Bij mijzelf ook trouwens.
Dus ga ik deze zomer een nieuw marketingplan maken.
Een plan waarin ik precies ga bedenken:
- Hoe ik bij mijn klanten onder ogen ga komen.
- Met welk (vlijmscherpe) verhaal ik dat ga doen
- Hoe ik goede leads uit die ‘vijver’ met mogelijk klanten ga halen
- Wat ik precies ga doen om afspraken met ze te maken
- En wat er nodig is om de uitvoering continu draaiend te houden
Dus. Als jij deze zomer ook aan je marketing gaat werken, vergeet dan je opvolgstrategie niet!
En mocht je er hulp bij willen, dan kan dat.
Ik heb in juli en augustus nog een paar plekjes vrij om in één dag samen jouw winnende marketingstrategie te bepalen.
In 99% van de gevallen lukt het om in één dag jouw grootste marketingprobleem oplossen. Of je nou worstelt met je propositie, veel te weinig goede leads krijgt, of nog helemaal geen werkbaar marketingplan hebt.
Heb je interesse in zo’n strategiedag? Neem dan contact met met op.